Το ΟΠΑ καλωσορίζει τους νέους φοιτητές για το ακαδημαϊκό έτος 2019-20. Οδηγός χρήσιμων συμβουλών για τις πρώτες μέρες στο ΟΠΑ

Αγαπητές και Αγαπητοί Πρωτοετείς,

Με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζω στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σας αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την επιτυχία σας στις εισαγωγικές εξετάσεις, η οποία ήρθε να επιβραβεύσει και να ανταμείψει τις επίπονες προσπάθειες που καταβάλατε τα τελευταία χρόνια.
Εύχομαι ο νέος κύκλος της ζωής σας, ο κύκλος του ακαδημαϊκού πολίτη, να είναι για σας όμορφος και δημιουργικός. Να αποκτήσετε την υψηλή επιστημονική κατάρτιση που προσφέρει το Πανεπιστήμιό μας και, ταυτόχρονα, να διευρύνετε τους ορίζοντές σας και να αναπτύξετε την προσωπικότητά σας.

Με τη βεβαιότητα ότι οι σπουδές σας στο Πανεπιστήμιό μας θα δικαιώσουν την επιλογή σας, σας εύχομαι θερμά καλές σπουδές και μια δημιουργική και πλούσια σε εμπειρίες φοιτητική ζωή.
Καλώς ήρθατε στη μεγάλη ακαδημαϊκή οικογένεια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών!

Καθηγητής Εμμανουήλ Γιακουμάκης
Πρύτανης Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών


Με τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά υποδεχόμαστε στο ΟΠΑ τους νέους φοιτητές και φοιτήτριές μας. Ο σύντομος αυτός οδηγός προσπαθεί να δώσει στους νέους φοιτητές απαραίτητες πληροφορίες και συμβουλές, λύνοντας τις πιο βασικές τους απορίες.


 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2019-2020

Σχολή / Τμήμα

Ημερομηνία Ώρα Τόπος Διεξαγωγής

Σχολή Οικονομικών Επιστημών

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 11:00 Αμφιθέατρο Αντωνιάδου

Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 11:00 Αμφιθέατρο Αντωνιάδου

Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων,

Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 11:00 Αμφιθέατρο Αντωνιάδου

Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής,

Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 11:00 Αμφιθέατρο Αντωνιάδου

Τα ακρωνύμια ΔΕΟΣ, ΟΔΕ, Μ+Ε, ΛΟΧΡΗ και ΔΕΤ χρησιμοποιούνται για λόγους συντομίας και αναφέρονται σε κάποια από τα Τμήματα του Πανεπιστημίου μας. Συγκεκριμένα,

ΔΕΟΣ: Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών

ΔΕΤ: Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

ΟΔΕ: Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΛΟΧΡΗ: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής

Μ+Ε: Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας

 

Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων η εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2019 στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα από Τετάρτη 18 έως και Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019. Για την εγγραφή των επιτυχόντων θα λειτουργήσει και φέτος το σύστημα της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής εγγραφής χωρίς την αναγκαιότητα κατάθεσης δικαιολογητικών. Η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει ως ακολούθως:


ΣΤΑΔΙΟ 1: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ 18-27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Στο διάστημα από 18 έως 27 Σεπτεμβρίου 2019 οι επιτυχόντες υποχρεούνται να υποβάλλουν αίτηση για τη Σχολή ή το Τμήμα επιτυχίας τους μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση  https://eregister.it.minedu.gov.gr, εισάγοντας  τον 8ψηψιο κωδικό εξετάσεων υποψηφίου και τον ίδιο κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποίησαν για την εισαγωγή τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Η εφαρμογή θα βρίσκεται σε λειτουργία από την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου. Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή, οι σχολικές μονάδες θα παρέχουν υποστήριξη στους επιτυχόντες, όσον αφορά στους κωδικούς πρόσβασης, ενώ μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα υπάρχει διαθέσιμο αναλυτικό εγχειρίδιο χρήσης για τη διευκόλυνσή τους, καθώς και συνοπτικές οδηγίες σε κάθε βήμα.

Μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή οι επιτυχόντες, στην περίπτωση που έχουν εγγραφεί από προηγούμενο έτος σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα δηλώνουν τη Σχολή ή το Τμήμα στο οποίο είναι ήδη εγγεγραμμένοι και θα αιτούνται ταυτόχρονα τη διαγραφή τους, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή στη νέα Σχολή ή στο νέο Τμήμα. Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές σε Τμήματα καταργηθέντων ΤΕΙ θα αιτούνται τη διαγραφή τους αναζητώντας αρχικά το Ίδρυμα (Πανεπιστήμιο), στο οποίο εντάχθηκε το οικείο Τμήμα και εν συνεχεία το (σε μεταβατική ακαδημαϊκή λειτουργία) Τμήμα του ΤΕΙ, από το οποίο επιθυμούν να διαγραφούν.  Προς διευκόλυνση των αιτούντων, στο μενού Στοιχεία Τμημάτων παρέχεται αναλυτική λίστα  με την αντιστοίχιση των Τμημάτων των πρώην ΤΕΙ, με τα Πανεπιστήμια  στα οποία έχουν ενταχθεί μέχρι την ολοκλήρωση της μεταβατικής λειτουργία τους.

Η αίτηση εγγραφής των επιτυχόντων μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας ενέχει χαρακτήρα Υπεύθυνης Δήλωσης. Οι επιτυχόντες μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα καλούνται να συμπληρώσουν τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής τους (ΑΜΚΑ), ο οποίος θα επιβεβαιώνεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ. 

Οι εγγραφέντες για να έχουν πρόσβαση στις ακαδημαϊκές υπηρεσίες της κάθε Σχολής και Τμήματος, θα πρέπει να επιδείξουν στη Γραμματεία του Τμήματος ή της Σχολής αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο, προκειμένου να γίνει η ταυτοπροσωπία τους. Σε κάθε περίπτωση, η Γραμματεία δύναται να ζητήσει συμπληρωματικά δικαιολογητικά από τους εγγραφέντες. 

Επισημαίνεται ότι όλες οι ανωτέρω διαδικασίες εγγραφής ολοκληρώνονται είτε από τον ίδιο τον επιτυχόντα ή από νομίμως  εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο. 

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται, επίσης, ότι η εγγραφή των επιτυχόντων με την ειδική κατηγορία των Ελλήνων Πολιτών της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το Ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, πραγματοποιείται κατά το ίδιο χρονικό διάστημα δηλαδή από Τετάρτη 18 έως και Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019.  Για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους, οι εισαχθέντες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την ειδική κατηγορία των Ελλήνων Πολιτών της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης, οφείλουν στο ίδιο διάστημα υποβολής της αίτησης ηλεκτρονικής εγγραφής (18/09 έως 27/09/2019) να αποστείλουν με ταχυμεταφορά (courier) ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως στη γραμματεία του Τμήματος / Σχολής επιτυχίας τους  τη σχετική βεβαίωση ότι είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια Δήμου του Νομού Ξάνθης, Ροδόπης ή  Έβρου. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής  τότε πρέπει να αποστείλουν ή καταθέσουν αυτοπροσώπως, όπως παραπάνω, βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου από την οποία να προκύπτει ότι μετεγγράφηκαν σ΄ αυτόν, από Δήμο των ανωτέρω Νομών.  

 

ΣΤΑΔΙΟ 2: Προθεσμία κατάθεσης δικαιολογητικών - ταυτοπροσωπίας ηλεκτρονικά εγγραφέντων πρωτοετών φοιτητών

 

Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα (ΠΑΣΟ) χορηγείται με την έναρξη των σπουδών και είναι προσωπικό έγγραφο. Πιστοποιεί τη φοιτητική ιδιότητα και διευκολύνει την πρόσβαση του/της κατόχου σε υπηρεσίες του Πανεπιστημίου, σε εκπτώσεις μέσων μαζικής μεταφοράς και σε σειρά άλλων παροχών/προσφορών προς φοιτητές και φοιτήτριες.

Για να ενημερωθείτε για την απόκτηση της ακαδημαϊκής ταυτότητας παρακαλούμε μεταβείτε στη σελίδα https://www.aueb.gr/el/node/345.

 

Σύμφωνα με το Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο 2019-2020 τα μαθήματα για το χειμερινό εξάμηνο ξεκινούν τη Δευτέρα 30-09-2019.

 

Οι προθεσμίες και η διαδικασία δήλωσης των μαθημάτων και συγγραμμάτων θα γνωστοποιηθούν με νεότερη ανακοίνωση.

 

Οι φοιτητές κι οι φοιτήτριες κάνουν χρήση της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συγγραμμάτων και Λοιπών Βοηθημάτων (Εύδοξος). Μέσω μιας πλήρως αυτοματοποιημένης διαδικασίας θα μπορούν να ενημερώνονται για τα παρεχόμενα Συγγράμματα σε κάθε μάθημα και να τα παραλαμβάνουν άμεσα.

 

Στο κεντρικό κτήριο του ΟΠΑ λειτουργεί το εστιατόριο της Φοιτητικής Λέσχης, καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις ημέρες όπου το Πανεπιστήμιο παραμένει κλειστό. Όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας μπορούν να σιτίζονται, δωρεάν ή επί πληρωμή.

Για πληροφορίες σχετικά με το ποιοι φοιτητές δικαιούνται δωρεάν σίτιση, τις προϋποθέσεις των δωρεάν σιτιζόμενων, τα δικαιολογητικά και την υποβολή αυτών, παρακαλούμε επισκεφθείτε τη σελίδα https://www.aueb.gr/el/node/336.

Το Γραφείο της Φοιτητικής Λέσχης βρίσκεται στο ημιυπόγειο του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, Πατησίων 76, και μπορεί να σας εξυπηρετεί καθημερινά 10:00-18:00 και μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης lesxi@aueb.gr.

Δωρεάν προσωρινή σίτιση πρωτοετών φοιτητών

Η Φοιτητική Λέσχη του Πανεπιστημίου είναι υπεύθυνη για την παροχή δωρεάν στέγασης, στους φοιτητές του ΟΠΑ που πληρούν τις προϋποθέσεις. Οι δικαιούχοι φοιτητές φιλοξενούνται στις κτιριακές εγκαταστάσεις της Φοιτητικής Εστίας Αθηνών, Πατησίων 279-281, του ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ (ΙΝΕΔΙΒΙΜ). 

Για πληροφορίες σχετικά με το ποιοι φοιτητές δικαιούνται δωρεάν στέγαση, τις προϋποθέσεις των δωρεάν στεγαζόμενων, τα δικαιολογητικά και την υποβολή αυτών, παρακαλούμε επισκεφθείτε τη σελίδα https://www.aueb.gr/el/node/335

Το Γραφείο της Φοιτητικής Λέσχης βρίσκεται στο ημιυπόγειο του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, Πατησίων 76, και μπορεί να σας εξυπηρετεί καθημερινά 10:00-18:00 και μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης lesxi@aueb.gr.

 

Ποιο είναι το e-mail μου και πώς το διαχειρίζομαι;

Μετά την εγγραφή σας στο Τμήμα, θα ενημερωθείτε με νεότερη ανακοίνωση για τη διαδικασία εγγραφής στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΠΑ μέσω της εφαρμογής uregister. Με την εγγραφή σας στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, θα αποκτήσετε μία ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) της μορφής: xxxxxxxx@aueb.gr, η οποία θα έχει τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης (username και password) με αυτούς που δηλώσατε στο uregister.

Η διαχείρισή του γίνεται:
α) από κάποιον e-mail client (πχ. Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook) σύμφωνα με τις οδηγίες που παρέχονται στη σελίδα https://www.aueb.gr/node/514.

β) από διεπαφή webmail, για την οποία υπάρχει ειδικός σύνδεσμος στην αρχική σελίδα του Πανεπιστημίου (Webmail). Σχετικές οδηγίες παρέχονται στη σελίδα https://www.aueb.gr/node/513.

Συνιστάται η χρήση αποκλειστικά της συγκεκριμένης διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τις ηλεκτρονικές (eclass, e-grammateia κ.λπ.) και συμβατικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών σας, ώστε να αποφεύγονται κενά επικοινωνίας λόγω της εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας και antispam φίλτρων από τους παρόχους δωρεάν υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην επικοινωνία με το πανεπιστήμιο.
 
Αν έχω πάρει κωδικό πρόσβασης και τον έχω χάσει/ξεχάσει, τι κάνω;
Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα https://mypassword.aueb.gr/  και κάντε κλικ στο «Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου».

 

Πώς θα έρθω στο Κέντρο Υπολογιστών;
Το Κέντρο Υπολογιστών βρίσκεται στην Πτέρυγα Δεριγνύ του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, στον 3ο όροφο. Αποτελείται από τρεις αίθουσες διδασκαλίας και πρακτικής, συνολικής χωρητικότητας 150 θέσεων εργασίας. Το ωράριο λειτουργίας του είναι Δευτέρα-Πέμπτη 09:00-20:00 και Παρασκευή 09:00-19:30.
Έχω δυνατότητα σύνδεσης στους υπολογιστές;
Όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Πανεπιστημίου, δηλαδή φοιτητές (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, υποψήφιοι διδάκτορες, φοιτητές του προγράμματος Erasmus+), καθώς και διδακτικό και διοικητικό προσωπικό έχουν δυνατότητα σύνδεσης στους υπολογιστές.
Τι πακέτα υπάρχουν στους υπολογιστές του Κέντρου Υπολογιστών;
Το λογισμικό περιλαμβάνει το Λειτουργικό Σύστημα Windows 7, το πακέτο MS-Office, Visual Basic, Spss, E-views κ.ά.
Πώς συνδέομαι στους υπολογιστές;
Για να χρησιμοποιήσετε τους υπολογιστές στις αίθουσες του Κέντρου Υπολογιστών θα πρέπει να κάνετε τα εξής:
Ανοίξτε τον υπολογιστή σας για να εμφανιστεί στην οθόνη το πλαίσιο διαλόγου [Welcome to Windows]. Πατήστε τα πλήκτρα για να εμφανιστεί στην οθόνη το πλαίσιο διαλόγου [Log On to Windows]. Στη συνέχεια, δίπλα από την ένδειξη User name πληκτρολογήστε το όνομα χρήστη και πατήστε το πλήκτρο Tab για να μεταβείτε δίπλα από την ένδειξη Password, όπου θα πληκτρολογήσετε τον προσωπικό σας κωδικό (Password). Στη συνέχεια, θα εμφανιστεί η Επιφάνεια Εργασίας (Desktop) των Windows 7, που σημαίνει ότι βρίσκεστε στο περιβάλλον των Windows 7.
Πώς αποσυνδέομαι από τους υπολογιστές;
Όλοι οι χρήστες των υπολογιστικών συστημάτων του Κέντρου Υπολογιστών θα πρέπει να μεριμνούν, ώστε πριν αποχωρήσουν από τον σταθμό εργασίας όπου εργάζονται να σώζουν τα αρχεία τους, να κλείνουν όλα τα προγράμματα που χρησιμοποιούν και να βγαίνουν από το περιβάλλον των Windows 7. Με αυτό τον τρόπο κλειδώνετε τον προσωπικό σας κατάλογο, αποφεύγοντας την πιθανότητα πρόσβασης από τρίτους στα προσωπικά σας έγγραφα, αλλά και γενικότερα τη χρήση των πόρων του Κέντρου Υπολογιστών από μη εξουσιοδοτημένα άτομα.
Η διαδικασία εξόδου από το περιβάλλον των Windows 7 έχει ως εξής:
Σώστε τα αρχεία σας και κλείστε τα προγράμματα που χρησιμοποιείτε. Επιλέξτε Start και στη συνέχεια Shut down... Στο πλαίσιο διαλόγου "Shut down Windows" που θα εμφανιστεί, κάντε click στην επιλογή Shut down και μετά στο ΟΚ. Με αυτό τον τρόπο, έχετε ασφαλίσει τα αρχεία σας και μπορείτε να φύγετε. Δεν είστε υποχρεωμένοι να σβήσετε και τον υπολογιστή σας, εκτός και αν σας έχει ζητηθεί από το προσωπικό του Κέντρου.
Πώς αλλάζω τον κωδικό πρόσβασης στους υπολογιστές;
Αν γνωρίζετε τον κωδικό σας και απλά θέλετε να τον αλλάξετε, η διαδικασία είναι η εξής:
Πατήστε τα πλήκτρα για να εμφανιστεί στην οθόνη το πλαίσιο διαλόγου [Windows Security] και στη συνέχεια επιλέξτε "Change Password". Στην ένδειξη "Old Password" πληκτρολογήσετε τον προσωπικό σας κωδικό (Password). Στην ένδειξη "New Password" πληκτρολογήσετε τον νέο προσωπικό κωδικό ασφαλείας που πρέπει να αποτελείται υποχρεωτικά από 5 έως 8 χαρακτήρες. Αν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, απευθύνεστε στο προσωπικό του Κέντρου Υπολογιστών.
Εκτός από τον δίσκο C, ποιοι άλλοι δίσκοι είναι σημαντικοί και τι περιέχουν;
Κάνοντας διπλό "κλικ" στο εικονίδιο "Ο Υπολογιστής μου" (Μy Computer) θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν μεταξύ άλλων δύο (2) δίσκοι:
Ο Δίσκος I: είναι ο προσωπικός σας κατάλογος. Σε αυτόν τον κατάλογο έχει πρόσβαση μόνο ο ιδιοκτήτης του και μπορεί να δημιουργήσει, να αναγνώσει και να διαγράψει τα αρχεία του, στα οποία θα έχει πρόσβαση από οποιονδήποτε υπολογιστή του Κέντρου. Ο χώρος στον προσωπικό σας κατάλογο είναι περιορισμένος, οπότε φροντίστε να διαγράφετε τα αρχεία και τα μηνύματα που έχετε λάβει ή αν είναι απαραίτητα να τα μεταφέρετε σε δικά σας μέσα αποθήκευσης, γιατί διαφορετικά θα διαγράφονται από το Κέντρο χωρίς προειδοποίηση. Ο Δίσκος S: είναι κατάλογος μόνο για ανάγνωση (Read Only) και έχουν πρόσβαση όλοι οι χρήστες. Τα αρχεία που βρίσκονται στον κατάλογο αυτό μπορούν μόνο να τα αναγνώσουν ή να τα αντιγράψουν όλοι οι χρήστες.

Πώς εκτυπώνω;
Τα αρχεία που υποβάλλονται προς εκτύπωση, θα εκτυπώνονται στους εκτυπωτές που υπάρχουν σε κάθε αίθουσα. Η επιλογή του κάθε εκτυπωτή γίνεται από το σχετικό παράθυρο εκτύπωσης της εκάστοτε εφαρμογής. Θα πρέπει να έχετε δικό σας χαρτί.
 

Υπάρχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης (eduroam) σε όλους τους χώρους του Πανεπιστημίου. Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες σύνδεσης μπορείτε να βρείτε στο: https://www.aueb.gr/el/content/WiFi (Υπηρεσίες -> Διαδικτυακή βοήθεια -> Οδηγίες για WiFi)."

 

    To Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, πρωτοπόρο στη διαπανεπιστημιακή συνεργασία και με διεθνοποιημένη στρατηγική, συμμετέχει ενεργά στο Πρόγραμμα Έρασμος από το 1987. Στο πλαίσιο αυτού του Προγράμματος προωθείται η συνεργασία με πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, επιχειρήσεις και διεθνείς οργανισμούς εντός και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πραγματοποιείται δέ μέσω του Γραφείου Έρασμος η κινητικότητα φοιτητών, διδακτικού και διοικητικού προσωπικού με τα ιδρύματα-εταίρους βάσει των υπογεγραμμένων 240 περίπου διμερών συμφωνιών. Από την έναρξη λειτουργίας του Προγράμματος μέχρι σήμερα έχουν λάβει μέρος σε αυτό με πλήρη ακαδημαϊκή αναγνώριση των περιόδων σπουδών και πρακτικής άσκησης στο εξωτερικό περίπου 8000 φοιτητές του Πανεπιστημίου. Το ΟΠΑ είναι το πρώτο Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα στη φοιτητική κινητικότητα Έρασμος, σε σχέση με τον αριθμό των εγγεγραμμένων φοιτητών του.
    Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Κινητικότητας, Τηλ. Επικοινωνίας: +30 210-8203 270, 8203 250, e-mail: erasmusplusaueb@aueb.gr

    Το Ινστιτούτο Κομφούκιος Αθηνών (Business Confucius Institute in Athens) λειτουργεί στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από τον Οκτώβριο του 2009, σε συνεργασία με το University of International Business & Economics του Πεκίνου και το Office of Chinese Language Council International  (HANBAN). Είναι το μοναδικό Ινστιτούτο Κομφούκιος στην Ελλάδα και το τρίτο στην Ευρώπη με κατεύθυνση τα Οικονομικά και τη Διοίκηση  Επιχειρήσεων. Το Ινστιτούτο προσφέρει προγράμματα εκμάθησης της κινεζικής γλώσσας που οδηγούν στην απόκτηση πιστοποιητικού  γλωσσομάθειας για όλα τα επίπεδα (ΗSK 1-6, YCT 1-4, HSKK 1-3), καθώς και ένα ποικίλο πρόγραμμα μαθημάτων πολιτιστικού περιεχομένου, εργαστήρια, δημόσιες ομιλίες, εκδηλώσεις και φεστιβάλ, περιοδικά και εφημερίδες, και βιβλία ποικίλου ενδιαφέροντος και περιεχομένου που μπορούν οι μαθητές να δανειστούν από τη βιβλιοθήκη του BCI. Όλοι οι καθηγητές του BCI έχουν μητρική τους γλώσσα την κινεζική, είναι πιστοποιημένοι στη διδασκαλία της κινεζικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους και χρησιμοποιούν τις πιο πρόσφατες μεθόδους διδασκαλίας. Με την εγγραφή στα μαθήματα κινεζικής γλώσσας του Ινστιτούτου Κομφούκιος Αθηνών, οι μαθητές έχουν το προνόμιο να αιτηθούν και να λάβουν, υπό προϋποθέσεις, υποτροφίες πλήρους φοίτησης σε διακεκριμένα Πανεπιστήμια της Κίνας ή/και να συμμετάσχουν σε ένα εκπαιδευτικό/ψυχαγωγικό ταξίδι διάρκειας δύο εβδομάδων στην Κίνα. Επιστημονικός υπεύθυνος του BCI είναι ο επίκουρος καθηγητής του ΟΠΑ κ. Αλέξανδρος Παπαλεξανδρής, σε συνεργασία με την Κινέζα διευθύντρια, κυρία Hongwei Yan. Για τα προγράμματα εκμάθησης της κινεζικής γλώσσας, τα πιστοποιητικά και τις εξετάσεις της κινεζικής γλώσσας, καθώς και τις υποτροφίες που χορηγούνται, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ινστιτούτου www.confucius.aueb.gr, καλέστε στο +30 210-8226 735 ή στείλτε email στο confucius@aueb.gr.

    Τέλος, στην πανεπιστημιακή κοινότητα του ΟΠΑ δραστηριοποιείται και αναπτύσσεται η AIESEC, ο μεγαλύτερος μη κυβερνητικός, μη πολιτικός οργανισμός νέων στον κόσμο. Εδρεύει σε 128 χώρες, 2.400 Πανεπιστήμια και αριθμεί πάνω από 70.000 μέλη.

    Η AIESEC ΟΠΑ παρέχει τη δυνατότητα σε φοιτητές και απόφοιτους του Πανεπιστημίου να γνωρίσουν τον κόσμο και να αναπτύξουν τις ικανότητές τους προσφέροντας 3 προγράμματα διαπολιτισμικής ανταλλαγής:

    Global Volunteer: εθελοντικό πρόγραμμα, συνδεδεμένο με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ

    Global Entrepreneur: πρόγραμμα πρακτικής άσκησης σε startups

    Global Talent: πρόγραμμα έμμισθης πρακτικής άσκησης σε εταιρείες

    Για περισσότερες πληροφορίες: http://aiesec.gr/  ή μέσω email aiesec.athens@aiesec.net

     

    Βεβαίως! Το Πανεπιστήμιο ενθαρρύνει τους φοιτητές να είναι ενεργοί και να υλοποιούν τις ιδέες τους.
    Παράλληλα με τις ευκαιρίες ανάπτυξης της επιχειρηματικής σας ιδέας στο πλαίσιο εξειδικευμένων μαθημάτων του τμήματός σας, μπορείτε να απευθυνθείτε στη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜοΚΕ) της Δομής Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του ΟΠΑ, η οποία προσφέρει καθοδήγηση και συμβουλευτική υποστήριξη στους φοιτητές που ψάχνουν τρόπους για να υλοποιήσουν τις ιδέες τους.
    Η ΜοΚΕ σε συνεργασία με ένα δίκτυο ειδικών μέσα και έξω από το Πανεπιστήμιο, οργανώνει εκπαιδευτικές ημερίδες και εξειδικευμένα σεμινάρια.
    Υποστηρίζει τους φοιτητές στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής τους ιδέας και τους συνδέει με ειδικούς και έμπειρους επιχειρηματίες, ώστε να τους βοηθήσουν να την υλοποιήσουν επιτυχημένα.
    Μία ενδιαφέρουσα ακόμη ευκαιρία αποτελεί ο Διαγωνισμός Επιχειρηματικής Ιδέας του ΟΠΑ, που η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας διοργανώνει κάθε χρόνο, όπου μπορείτε να καταρτίσετε το επιχειρηματικό σχέδιο της ιδέας σας και να ξεκινήσετε να την υλοποιείτε.
    Από το 2014 το Πανεπιστήμιό μας προχωρά περισσότερο στην υποστήριξη των καινοτόμων επιχειρηματικών εγχειρημάτων με την έναρξη του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας, ACEin (Athens Center for Entrepreneurship and Innovation) (www. acein.aueb.gr), το οποίο διοργανώνει δράσεις εκπαίδευσης και δικτύωσης, διήμερα Bootcamp Επιχειρηματικότητας και προσφέρει συμβουλευτική υποστήριξη (mentoring) και εξειδικευμένες επαγγελματικές υπηρεσίες στις ομάδες.
    Νέα για τη νεανική επιχειρηματικότητα και περισσότερες πληροφορίες για την ΜοΚΕ μπορείτε να βρείτε στο www.mke.aueb.gr. Ακόμη, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη ΜοΚΕ στο +30 210-8203 803 και στο mke@aueb.gr.

     

    Το Γραφείο Διασύνδεσης ΟΠΑ αποτελεί από το 1992 συνδετικό κρίκο μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και του ευρύτερου οικονομικού, επιχειρησιακού και κοινωνικού περιβάλλοντος. Αφουγκράζεται τις τάσεις και ανάγκες της αγοράς εργασίας ως προς τις νέες γνώσεις και ικανότητες που απαιτούνται στις θέσεις απασχόλησης και αναπτύσσει δίκτυο συνεργασιών με επιχειρήσεις και θεσμικούς φορείς, ώστε να ενημερώνει έγκυρα και αξιόπιστα τους φοιτητές με σκοπό την αποτελεσματική είσοδο τους στην αγορά εργασίας.

    Με σκοπό την προσωπική, ακαδημαϊκή και επαγγελματική ανάπτυξη των φοιτητών, προσφέρει εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες με πολυποίκιλο περιεχόμενο και θεματολογία (σύνταξη βιογραφικού σημειώματος, ενημέρωση για τις ανάγκες της αγοράς, προετοιμασία για την διαδικασία της συνέντευξης & εικονικές συνεντεύξεις, πρόσβαση και τεχνικές αναζήτησης στην αγορά εργασίας, ενίσχυση αυτογνωσίας, διερεύνηση προσωπικών κλίσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων, σχεδιασμός πλάνου καριέρας, διαχείριση διλημμάτων και μεθοδολογία λήψης αποφάσεων, ανάπτυξη στρατηγικών αναζήτησης εργασίας κ.ά.). Παράλληλα, διοργανώνει συστηματικά ομαδικές συμβουλευτικές συναντήσεις (5-6 άτομα) με τα ίδια αντικείμενα καθώς και με θεματικές που αναδεικνύονται από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους. Οι προσφερόμενες συμβουλευτικές υπηρεσίες υποστηρίζονται από τη χρήση  εξειδικευμένων ηλεκτρονικών εργαλείων (πχ. ψυχομετρικά τεστ) καθώς και  έντυπου υλικού (Οδηγοί Βιογραφικού Σημειώματος & Συνέντευξης, Βιβλιογραφία σχετική με την αγορά εργασίας, Ενημερωτικό έντυπο για αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό, κ.ά.).

    Το Γ.Δ. ως μεσολαβητικός μηχανισμός μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιχειρηματικού περιβάλλοντος διοργανώνει ανελλιπώς από το 1993 την κεντρική εκδήλωση σταδιοδρομίας του Πανεπιστημίου, «Ημέρες Καριέρας ΟΠΑ», η οποία προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές και τις φοιτήτριες να γνωρίσουν από κοντά πολύπειρα στελέχη της αγοράς εργασίας, να παρουσιάσουν τα προσόντα και τις δεξιότητες τους μέσω συνεντεύξεων γνωριμίας και να διεκδικήσουν ευκαιρίες έναρξης και ανάπτυξης της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Παράλληλα, διοργανώνει τακτικά κύκλους εργαστηρίων και εκπαιδευτικών σεμιναρίων τα οποία απευθύνονται σε πολυπληθές κοινό (80 -100 άτομα) με εξωτερικούς εισηγητές, μέσω των οποίων παρέχεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αποκτήσουν γνώσεις και να ενημερωθούν για τις σύγχρονες δεξιότητες που επιζητά το νέο διεθνοποιημένο περιβάλλον.

    Τέλος, το Γραφείο Διασύνδεσης δημοσιεύει μέσω της ιστοσελίδας που διατηρεί αγγελίες απασχόλησης - πολλές αποκλειστικές για το κοινό του ΟΠΑ – μέσω των οποίων ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός φοιτητών και αποφοίτων τοποθετείται κάθε χρόνο επιτυχώς σε θέσεις απασχόλησης με βάση το επιστημονικό τους υπόβαθρο και τις εργασιακές τους προτιμήσεις.

    Οι φοιτητές / τριες του Πανεπιστημίου μπορούν να επισκέπτονται καθημερινά το Γραφείο Διασύνδεσης 9.00-15.00 για ατομικές συμβουλευτικές συναντήσεις επαγγελματικού προσανατολισμού κατόπιν ραντεβού (διάρκειας 45`) ή για σύντομες συναντήσεις χωρίς ραντεβού (διάρκειας 15`) για διάφορα ζητήματα απασχόλησης και εκπαίδευσης.

    Περισσότερες  πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον δικτυακό τόπο του Γραφείου  Διασύνδεσης www.career.aueb.gr.

    Στοιχεία Επικοινωνίας

    Μονάδα Πρακτικής Άσκησης και Διασύνδεσης με την Αγορά Εργασίας - Γραφείο Διασύνδεσης Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

    Ελπίδος 13 (πεζόδρομος), πλατεία Βικτωρίας,  104 34, Αθήνα

    Τηλ. Επικοινωνίας:   +30 210-8203 819, 210-8203 825

    Ιστοσελίδα: aueb.gr/career

     

    Φυσικά! Στο πλαίσιο της μακροχρόνιας Κοινωνικής Προσφοράς του, το ΟΠΑ από το 2017 υλοποιεί το Πρόγραμμα Εθελοντισμού «AUEB Volunteers», στο οποίο συμμετέχουν φοιτητές, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό. Μέσα από ποικίλες εθελοντικές δράσεις και special events που διοργανώνει η ομάδα συντονισμού του Προγράμματος έχεις την δυνατότητα να προσφέρεις έμπρακτη βοήθεια τόσο προς την Κοινωνία όσο και προς το Πανεπιστήμιο. Μάθε περισσότερα στην ιστοσελίδα του προγράμματος εδώ www.auebvolunteers.gr.

     

    Στον α' και β' όροφο της δεξιάς πλευράς του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου βρίσκεται η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του ΟΠΑ. Διαθέτει το έντυπο και το ηλεκτρονικό υλικό που θα χρειασθείτε για τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές σας στο Πανεπιστήμιο.
    Πλοηγηθείτε στην ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης http://www.aueb.gr/library για άμεση πληροφόρηση σχετικά με τη λειτουργία, το ωράριο, τις συλλογές και τις προσφερόμενες υπηρεσίες  και υποβάλλετε απευθείας τα ερωτήματά σας  στο "ΡΩΤΗΣΤΕ ΜΑΣ".
    Επισκεφθείτε τους χώρους της Βιβλιοθήκης - Αναγνωστήριο, Τμήμα Βιβλίων, Τμήμα Περιοδικών, Κέντρα Τεκμηρίωσης - και απευθυνθείτε στο εξειδικευμένο προσωπικό για να γίνετε μέλος της και να ζητήσετε βοήθεια.
    Θέλετε να διαβάσετε για το μάθημά σας;
    Ελάτε στο Αναγνωστήριο που λειτουργεί καθημερινά  μέχρι τις 8 το βράδυ για να διαβάσετε ή να δανειστείτε βιβλία  με τη φοιτητική σας ταυτότητα.  Δανειστείτε και επιστρέψτε μόνοι σας το υλικό στο κιόσκι  αυτόματου δανεισμού.  Φωτοτυπήστε εντός της Βιβλιοθήκης εκδόσεις, μελέτες, σημειώσεις και πληροφοριακό υλικό που δεν δανείζεται.
    Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα όρασης, παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.aueb.gr/el/node/11463 , συμπληρώστε τη σχετική αίτηση και ενημερωθείτε για τις δυνατότητες που προσφέρονται για εσάς.
    Θέλετε να εκπονήσετε εργασία;
    Ελάτε να αναζητήσετε τη βιβλιογραφία και την αρθογραφία σας μέσω των σταθμών εργασίας της Βιβλιοθήκης στον βιβλιογραφικό κατάλογο WebOPAC, όπου θα βρείτε καταγεγραμμένους 200.000 τόμους βιβλίων και περιοδικών καθώς επίσης και στις βάσεις δεδομένων όπου θα βρείτε 20.000 τίτλους ξενόγλωσσων επιστημονικών περιοδικών σε πλήρες κείμενο.
    Αν όμως θέλετε να κάνετε την έρευνά σας από το σπίτι σας, αποκτήστε εξ αποστάσεως πρόσβαση στην ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΟΠΑ μέσω της υπηρεσίας Ιδεατού Ιδιωτικού Δικτύου (VPN).
    Θέλετε να αξιοποιήσετε τον πλούτο της Βιβλιοθήκης κατά τη διάρκεια των σπουδών σας;
    Δηλώστε συμμετοχή στα εκπαιδευτικά σεμινάρια για τις έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές και τις υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης στο library@aueb.gr ή στο +30 210-8203 261.
    Ελάτε στον χώρο της Βιβλιοθήκης να σας γνωρίσουμε από κοντά & να σας υποστηρίξουμε σε ό,τι μας χρειαστείτε.

     

    Φυσικά! Σας ενθαρρύνουμε να ασχοληθείτε με τις αθλητικές δραστηριότητες που προσφέρει το ΟΠΑ μέσω του Τμήματος Φυσικής Αγωγής. Το Πανεπιστήμιό μας χρησιμοποιεί δημόσιες αθλητικές εγκαταστάσεις.
    Για πληροφορίες, παρακαλούμε επισκεφθείτε τη σελίδα https://www.aueb.gr/el/node//319
    To Τμήμα Φυσικής Αγωγής βρίσκεται στο ημιυπόγειο του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, Πατησίων 76, και μπορεί να σας εξυπηρετεί Δευτέρα 10:00-11:00, Τρίτη 10:00-13:00 & 15:00-17:00, Τετάρτη 10:00-11:00 και Πέμπτη 10:00-13:00 & 15:00-17:00, και μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης athletics@aueb.gr.

     

    Φυσικά! Στον χώρο του Πανεπιστημίου δραστηριοποιούνται πολιτιστικές ομάδες παραδοσιακών χορών, μουσικών σχημάτων, φωτογραφίας, θεάτρου, κινηματογράφου, ρητορικής αντιλογίας (debate), στις οποίες μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή. Οι ομάδες αυτές υποστηρίζονται διοικητικά από τη Φοιτητική Λέσχη του ΟΠΑ.

    Για πληροφορίες, παρακαλούμε επισκεφθείτε τη σελίδα https://www.aueb.gr/el/content/politistikes

    Το Γραφείο της Φοιτητικής Λέσχης βρίσκεται στο ημιυπόγειο του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, Πατησίων 76, και μπορεί να σας εξυπηρετεί καθημερινά 10:00-18:00 και μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης lesxi@aueb.gr.

     

    Φυσικά!  Σας ενθαρρύνουμε να ασχοληθείτε με τις ξένες γλώσσες που προσφέρει η Φοιτητική Λέσχη του ΟΠΑ.

    Για πληροφορίες, παρακαλούμε επισκεφθείτε τη σελίδα https://www.aueb.gr/el//node/338

    Το Γραφείο της Φοιτητικής Λέσχης βρίσκεται στο ημιυπόγειο του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, Πατησίων 76, και μπορεί να σας εξυπηρετεί καθημερινά 10:00-18:00 και μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης lesxi@aueb.gr.

     

    Το κεντρικό κτήριο του ΟΠΑ βρίσκεται στην οδό Πατησίων (28ης Οκτωβρίου) 76. Λόγω της θέσης του, το Πανεπιστήμιο εξυπηρετείται άριστα από τα δρομολόγια του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου, των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Ο πιο κοντινός σταθμός του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου είναι αυτός της Βικτώριας. Επίσης, πολύ κοντά βρίσκονται μεγάλα πάρκινγκ αυτοκινήτων.
    Τα διάφορα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϊ που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να εξυπηρετηθείτε είναι τα εξής:

    Οδός Πατησίων (28ης Οκτωβρίου) - Στάση ΟΤΕ / ΟΤΕ ΠΕΔΙΟΥ ΑΡΕΩΣ

    Λεωφορεία

    022: Ν.ΚΥΨΕΛΗ - ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΣ
    054: ΠΕΡΙΣΣΟΣ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
    224: ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ - ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
    500: ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΚΗΦΙΣΙΑ
    608: ΓΑΛΑΤΣΙ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΝΕΚΡ.ΖΩΓΡΑΦΟΥ
    622: ΓΟΥΔΗ - ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ
     A8: ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - Ν.ΙΩΝΙΑ - ΜΑΡΟΥΣΙ

    Τρόλεϊ

     2: ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ - ΠΑΓΚΡΑΤΙ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
     3: Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ – Ν. ΨΥΧΙΚΟ
     4: ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ - ΑΓ. ΑΡΤΕΜΙΟΣ - ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ
     5: ΛΑΜΠΡΙΝΗ - ΠΛ.ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ - ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ
    11: Α.ΠΑΤΗΣΙΑ - Ν.ΠΑΓΚΡΑΤΙ - Ν.ΕΛΒΕΤΙΑ
    14: ΛΑΜΠΡΙΝΗ – ΛΕΩΦ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ – ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ

    Οδός Μαυροματαίων - Στάση Πανελλήνιος

    Λεωφορεία

    022: Ν.ΚΥΨΕΛΗ - ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΣ
    224: ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ - ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

    Τρόλεϊ

    2: ΠΛ.ΚΥΨΕΛΗΣ - ΠΑΓΚΡΑΤΙ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
    4: ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ - ΠΛ.ΠΛΑΣΤΗΡΑ - ΑΓ.ΑΡΤΕΜΙΟΣ

     

    Σας περιμένουμε και σας ευχόμαστε Καλή Ακαδημαϊκή Χρονιά!

    ID: 
    1838

    Τελευταία ενημέρωση: 04-10-2019